Vad vill du veta?

Ständigt hör jag kommentaren "varför fick vi inte lära oss det i skolan?" och jag blir livrädd.  Jag står med makten att påverka och förändra, men även rädslan att glömma. Rädd för att det bara blir det som jag önskar att jag hade lärt mig, inte det ni andra hade velat veta om livet och överlevnaden. Rädd för att mina elever ska säga samma sak om tre år.

Så, var brast skolan någonstans? Vad önskar ni att ni hade fått veta innan ni entrade vuxenlivet?

Andras kommentarer
Postat av: Anna

Att det aldrig någonsin blir lätt. Beslut ska fattas hela tiden och ingen kan någonsin fatta dem åt dig.

2008-09-01 @ 14:54:49
Postat av: Em.

att det är aldrig för sent att börja om.



att framtiden inte är läskig utan spännade.



att gymnasiet är startskottet för framtiden.



att människor alltid är/kommer vara olika och det måste acepteras.



att kunna sammarbeta är den vikitgaste förmågan.



att våga tala inför andra ger mod till att våga ännu mer.



(och ja, jag läser din blogg än)


Lämna gärna ditt avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback