På en balkong någonstans i Hägersten

Det är när jag vaknar för andra lördagsmorgonen i rad och tänker att: "äch, jag drar in till Söder en vända" som jag inser hur mycket jag uppskattar att bo i Stockholm. Det är när jag helt okomplicerat kan hämta ut biljetter till en Tjechovpjäs ena dagen, träffa en gammal kompis och dricka vin en annan dag och gå på klubb en tredje dag, som jag förstår vilket kulturellt kapital jag besitter.

Det är när jag varje dag vaknar upp i samma säng, i samma härliga stadsdel och går till samma fina jobb som jag inser att jag trivs med mitt liv. Det är min egen plikt att göra mina vardagar till en rad fina minnen och det är exakt vad jag gör.

Jag är nöjd. Det är jag verkligen.



Andras kommentarer

Lämna gärna ditt avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback