Det var lite lättare när du var här

Efter tre timmar med reflektioner om makt, etnicitet och skola är jag nu lite mer i fas. Kanske hinner jag dricka te med Anna och Hanna imorgon, istället för att slava vid datorn, smattrandes på tangenterna eller ha huvudet hängades över böckerna eller över rättningshögarna. Jag behöver veta hur de mår, flickorna.

I en häktisk vecka bland planeringsmöten, friluftsdagar, fikan, vinkvällar och hemresor vill jag hinna allt. Jag vill allt och jag tumlar runt bland måstena för att hinna dit. Jag hinner nog,  för jag brukar hinna.

Men ibland var allt lite lättare när Du sa  till mig att jag hinner, att det ordnar sig och att jag är bra. Sedan gjorde du lite kaffe åt mig och drog en hand igenom mitt hår. Jag hoppas jag förstod hur bra jag hade det, hur bra du var, hur bra vi var. För det var vi.

Andras kommentarer

Lämna gärna ditt avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback