Tappa aldrig greppet

Jag slänger ur mig något. Något om belöning. Jag biter mig i läppen. Skriker rakt ut och undrar vad jag håller på mig. Detta är så långt ifrån mina principer som man kan komma. Jag tar tillbaka det, backar och ber om ursäkt. Prestation ska inte belönas, utan stora hjärtan ska hyllas. Skolan är inte vägen till lycka, det är bara en väg till större valfrihet. En väg till större kunskap. Kunskap om det någon tycker att vi ska ha kunskap om. Kunskap om det som anses vara viktigt. Vi duger ju alltid som vi är och exakt så.






Andras kommentarer
Postat av: Helena

Du skriver väldigt bra! Tex. det du skrev om skolan;

"Skolan är inte vägen till lycka, det är bara en väg till större valfrihet", tyckte jag om.

Postat av: Helena

Du skriver väldigt bra. Tex det där om skolan; "Skolan är inte vägen till lycka, det är bara en väg till större valfrihet", tyckte jag om.

2008-10-22 @ 14:49:23
URL: http://cuntz.blogg.se/

Lämna gärna ditt avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback