Slå den om ni kan!

I Borlänge finns en kebabsås som är som ingen annan kebabsås jag eller vi eller någon någonsin har ätit. Som små fotbollstjejer åt vi våra kebabrullar utan kebab men med massor av sås och som gymnaiseelever betalade vi en tjuga för bara bröd och sås de dagar vi inte gillade skolmaten eller de dagar en av oss inte gillade skolmaten eller vilken dag som helst och groffade i oss så mycket att resten av dagen bestod av ett långt magknip och resten av dagens lektioner var en stor dvala.

Och så idag när jag som vanligt hämtar min vegetariska mat i matsalen och råkar nämna Borlänge i förbifarten uppstår ett möte som liknar inget annat. Vår skolkock är uppfinnaren av kebabsåsen! Den fantastiska, berömda kebabsåsen som vi trånar efter än idag. Kebabsåsen med stort K. Och bäst av allt: han ska göra den någon dag, bara för mig. Den perfekta kebabsåsen och alla lektioner resten av den dagen kommer att få ställas in. Såser kommer inte igen.

Andras kommentarer

Lämna gärna ditt avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback