En bra dag på jobbet

Förutom att jag var tokigt arg imorse över något som jag enligt mig själv har all rätt att vara arg för, (och ärligt talat är jag det än, jag ska ta itu med det snart, så klart.) har jag haft en fantastisk dag som lärare idag. För mig är en fantastisk dag som lärare en dag då jag hinner det jag ska hinna, då lektionerna fungerar bra och när jag får några minuter över att sitta ner med några elever och prata om det som är nödvändigt just då. Det hann jag idag. Det är jag glad för.

Vi får se om resultatet kommer imorgon, men trots allt mitt tjat är det faktiskt inte resultatet som är det viktigaste, utan att de är där, att de mår bra och att jag faktiskt vet att de kan. Att de kan om de vill. Att de ser att jag ser dem. För det gör jag.



Andras kommentarer
Postat av: Anonym

jag tycker vår humor är riktigt härlig.

det finns två alternativ...

2008-10-07 @ 22:09:33

Lämna gärna ditt avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback