Det godaste och det finaste

Vi äter veggotacos, dricker vin och njuter av Marabous Apelsinkrokant och jag tänker att de nog undrar vad jag lever för liv, kassörskorna påå Ica Hornstull, för det enda jag handlar är den godaste chokladen.  På kvarterskrogen är det fullt, eftersom det regnar ute, men vi trängs och vi får plats och vi reflekterar över andra kulturer. De är så nära oss och ändå så främmande och det är rätt konstigt det där.

Sedan babblar vi om jämställdhet ett tag och sedan ringer någon ett viktigt telefonsamtal och sedan går jag hem och tänker på en morgondag. Som om jag vore gammal och grå. Mest är jag vis och klok, för imorgon kommer en fin del av släkten och det är klart jag är vis och klok då. Det är de äldsta som också är de klokaste, men Johanna är inte långt därifrån hon heller, trots att hon är ung och fin.

Andras kommentarer

Lämna gärna ditt avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback