Playing my game

Jag har alltid älskat hur folk har så olika uppfattning av mig. Hur människor blir chockade över mina olika sidor och hur människor förundras över att jag både kan vara det ena och det andra. Så jag spelar på det. Ofta spelar jag på det. Inte för att jag behöver, utan för att jag förundras över folks reaktioner, över hur folk reagerar när man reagerar på ett annat sätt än vad man förutsätts göra, när man besitter kunskap om saker man inte förutsätts besitta kunskap om och när man plötsligt kan bryta en stämning genom att visa en helt annat sida.

Sådant förundras jag över. Sådant leker jag med. Och så ler jag lite när människor i allmänhet blivit vänner och när dessa nya vänner berättar hur de uppfattade mig från början. "Du var ju inte alls sådan."  Nej, det var jag inte, eller jo, men jag är så här med. 

Sådant leker jag med om dagarna. Så nu vet ni det.

Andras kommentarer

Lämna gärna ditt avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback