Jag lämnar skeppet och seglar uppåt

Jag meddelade min chef idag att jag kommer att hoppa av min distanskurs. Meddelade henne via mail och fick världens finaste svar tillbaka. 10 kilo har lättat från mina axlar och helt plötsligt är städning en njutningsbar upplevelse och att tala med elever om livet efter arbetstid något jag skulle kunna göra varje kväll. Om de tillät mig.

Jag studsar leende fram, tränar på morgonen och lever hälsosammare. Mitt hjärta klappar inte längre för fort och min mage kniper inte. Jag säger hellre ja än nej, jag  hoppar hellre på än hoppar av. Men nu har jag gjort det och jag är andas återigen. Andas djupa andetag.

Andras kommentarer
Postat av: Erika

Bra gjort Ella! Det gäller att prioritera för att ha tid med sig själv och allt det lite roliga i livet. Viljan räcker inte alltid till allt och framförallt inte tiden. Jag är glad för din skull att du fattade detta beslut och jag är glad för min skull att du är min syster.



PUSS!


Lämna gärna ditt avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback