Min plats i livet

Bland vin och öl och nötter och persikopaj diskuterar vi socialporr och skolsystem. Vi samlas, enas då och då och slutar oense ibland. Diskussionen är det viktiga och vägen dit är det som är mödan värd. Mammas kök är mitt centrum, min trygghet och det stället där jag spenderat flest timmar sovandes med läxor i handen, lyssnandes på P3 i bakgrunden  medan mamma lagat mat till oss och babblandes och fnissandes med systrarna, kärlekarna och vännerna om det lilla och det stora. Oftast det lilla.

I mammas kök har allt sin utgångspunkt. Där har kärleksproblem retts ut, jobbiga situationer debatteras och lyckliga stunder förenats. Här kan jag sammanfatta mitt liv och platsen i kökssoffan lämnar jag aldrig.



Andras kommentarer
Postat av: Joanna Alm

Jag vill vara där!

2008-05-03 @ 01:13:25

Lämna gärna ditt avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback