I stressens mittpunkt

Jag hinner inte allt jag vill och måste hinna. Jag hinner inte vara trevlig mot alla, hinner inte ta hand om alla, hinner inte rätta allt. Och Sebbe tror inte att jag kan bli arg, utan att jag bara går omkring och ler hela tiden. Hur han kan ha missat mitt temprament är en gåta. Men okej. 

Jag har dåligt samvete, men är samtidigt mäktigt glad över att ha lärt mig hanterat stress någolunda, jag hade kunnat haft magsår vid det här laget, nu vet jag att allt ordnar sig, jag hinner allt, innan den 12 juni är allt klart. Jag vet det. Tack Lillan. Du lär inte dig själv, men du lär mig., Och jag andas lite. Fast jag är stressad andas jag. Förlåt alla. Viktiga saker ska prioriteras och bör prioriteras. Förlåt elever. 

Några elever har dock gjort mig mäktigt glad idag. Jag njuter av deras framgång. Låt mig göra det.

Jag tar ledigt och flyr. Låt mig göra det med.

Andras kommentarer

Lämna gärna ditt avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback