I hösten ska jag ha kul!

Och nu vet jag i alla fall vilka kurser jag ska ha till hösten. Föruom alla 50 antikenprov som ska rättas, alla 30 noveller som ska läsas, alla restuppgifter som ska betygsättas och alla 200 betyg som ska sättas innan den 5 juni, har jag nu annat i tankarna. Hösten. Min akilleshäl, kära elever, jag väljer alltid det roligaste, prioriterar bort det tråkigaste. Kanske gör alla det?

Svenska B, Mediekunskap, Kommunikation, Människan socialt och kulturellt, Arbetssätt och lärande och Etik och livsfrågor föll på min lott. Och jag är nöjd. Förutom en dröm om Svenska C är jag nöjd.

Min biträdande säger att hans fru är beredd att lämna honom i maj varje år och jag tror jag förstår vad han menar...

image878



Andras kommentarer

Lämna gärna ditt avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback