Don´t try to fool me

För många av mina elever gör allt för att fuska. De lämnar in varandras uppgifter, kopierar från nätet (fast de vet att vi har ett program som stoppar det), skriver om andras uppgifter. Jag blir matt, trött och förbannad. Varför vill man fuska sig till ett bra betyg och hur kan man le med hela ansiktet när man får tillbaka en uppgift som man vet att man inte skrivit själv. För mig är det en gåta.

Men sen tänker jag på Fritte som lämnade in ett referat av Hemsöborna skrivet på gammelsvenska på gymnasiet och det har ju blivit en bra människa av han med. Att hans lärare sedan inte trodde på honom när han skrev sina uppgifter själv, det var väl en del av leken man får tåla. Men detta fusk, jag pallar det inte. Jag pallar inte att vara misstänksam hela tiden.

Andras kommentarer
Postat av: Anonym

saknar dig,
världens bästa fröken!


Lämna gärna ditt avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback