Svag, så skakar mina ben*

Jag tvättar lakan och handdukar och alla kläder jag äger. När det är väl dags att torka den andra omgången rena kläder märker jag det: Torkskåpet funkar inte. Det blåser kalluft. Allt är lika blött som när jag hängde in det. Således; en lägenhet full med lakan och alla element fulla med kläder.

När jag fortsätter med stapplande, lite halvsjuka ben ner till den lilla affären där vi bor för att rädda ett sista minutenbrev till
utsugarna har de slut på frimärken.

Slut? frågar jag.
Slut, säger de.
Idioter, säger jag. Utanför dörren dock.

Ett djupt andetag och snart är jag back on track. Det finns de som har de värre. Jag har min lägenhet kvar åtminstone. Men så mycket mer är det inte just nu.



* Kent - Revolt III

Andras kommentarer
Postat av: Elin

Din stackare..vissa dagar är verkligen motigare än andra. Om jag hade varit du hade jag lagt mig under en filt med en kopp varm choklad, läst en bok och luktat på all ren tvätt :) Hoppas du kryar på dig och får åka hem och bli ompysslad i påsk! Kram

2008-03-18 @ 16:33:06

Lämna gärna ditt avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback