Oordningens paradis

Måndagar ger mig ångest. Inte för att det är måndag och ny vecka, utan för att jag har lektioner hela dagen och inte en enda minut över till att förbereda saker, prata med kollegor och elever eller göra den administration som krävs. I morse kom jag på mig själv att knappt veta vad morgondagen ska innehålla, men en timmes arbete senare har jag koll. Dock en stressartad koll, det är allt för mycket som ska kopieras och sorteras och donas. Om ni skulle se mitt skrivbord skulle ni gråta.

Nu ska jag
spinna en timme och rensa min hjärna. Idag ska jag dessutom få träffa Anna och jag inser att det var alldeles för länge sedan jag fick filosofera tillsammans med henne. Mycket vatten har flytit mellan broarna.

image733Ordning och reda - in my dreams.

Andras kommentarer
Postat av: Lekne

hihi,
du beskrev just mina måndagar.
Tisdagar är nästan lika "illa" men från onsdag blir det lättare dagar. Jag skall snart sätta mig och jobba.
kram


Lämna gärna ditt avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback