Jag vill hellre vara lycklig nu än om 25 år*

Den här veckan har jag mött minst fyra elever som mår dåligt. Eller de mår inte dåligt, de har det jobbigt. Jobbigt, jobbigt, så mycket värre än vad man kan tro. Ändå finns det elever som har det ännu värre. Jag blir inte chockad längre, utan försöker att hantera det på ett sätt som ger dem mest och som är bäst för situationen. Lyssna, peka i en riktning och hjälpa dem vidare. För många är det ett stort steg att jag bara ser. Jag jobbar på det och försöker ständigt bli bättre på att hantera detta.

Jag blir inte chockad, men förvånad och ledsen för deras skull. Att ta upp problemen är dock ett steg på väg, ett stort steg i rätt riktning. Kanske löser det sig för någon av dem i alla fall och bara det är bra.


* Elin - Fucking Åmål

Andras kommentarer
Postat av: Elin

Vad jag blir imponerad av dig, vad duktig du är som gör ditt bästa för att hjälpa eleverna. Tänk om man själv hade haft en lärare som du under den jobbiga delen av ens skoltid. Guld värt.

Hoppas att du får en mysig helg! Kram

2008-03-14 @ 19:23:16
Postat av: Julia

Håller med Elin, tur att det finnas sådanna lärare/människor som iallafall försöker hjälpa till!


Lämna gärna ditt avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback