Slutet

Läsårets sista lektioner är avklarade och jag undrar hur jag ska klara mig utan mina små liv en hel sommar. De ger mig så mycket. Eleverna som lyckats komma i kapp trots motgångar, eleverna som får mig skratta fast jag är sjukt stressad, eleverna som kommer och anförtror sig till mig, eleverna som gör allt i tid och alltid finns där på lektionerna. Det är klart jag kommer att sakna dem. Det är klart det kommer att finnas en tomhet efter dem.

Men det är snart lov, jag har snart semester och jag har snart gjort mitt första år som lärare. Nästa år påbörjar jag lite visare, lite lugnare och lite mer erfaren. Jag ser fram emot det, det och semester. Tomt kommer det bli, men som tur var vänjer jag mig fort, det vet jag.

Andras kommentarer

Lämna gärna ditt avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback