Tjuvröka

Efter ett tag med mat och vin och tjejsnack råkade jag nämna för Anna att det vore otroligt gott att röka. En minut senare hängde vi på låset på den lokala  handlaren som höll på att stänga. Vi fnittrade, tramasade och fick tillslut upp cigaretterna.

Och så rökte vi, likt två tolvåringar bakom skolmatsalen på rasten, rökte vi. För det var förbjudet. För mig är det förbjudet. Vi tjuvrökte och det var inte det minsta äckligt. Trots att jag inte rökt på ett och ett halvt år var det ljuvligt gott. För gott. Men mina lungor värker idag och jag känner fortfarande smaken i munnen och nej, jag ska inte börja röka igen. Men gott det var det och busiga var vi.

image627

Andras kommentarer
Postat av: Junitjej

Ha en trevlig söndagskväll! ♥

Postat av: Lillan

Ella. Har du tjuvrökt på riktigt alltså?! Ramlar raklång baklänges. (Jag vet att du är värd det, men inte rökningen dej!)

2008-01-13 @ 20:24:29

Lämna gärna ditt avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback