Snälla elever

Trots att dagen började i en dimma av trötthet och att en fullspäckad dag väntade på jobbet har jag haft en ovanligt bra dag. Eleverna var ovanligt snälla och glada, vilket gjorde mig ovanligt glad och de som brukar vara slöast var idag de flitigaste och kämpade ikapp med sina uppgifter. Mer än så behövs inte för att få mig att le. De kan ju, när de väl har kraften, orken och förutsättningarna. Jag visste det och det gör mig lycklig att se dem ta fram det. Detta var precis vad jag behövde just nu.

Andras kommentarer
Postat av: Sara

Vilken årskurs är du lärarinna i?

Postat av: erika

Det förstår jag, vilken lycka. Hoppas de får dig att le imorgon igen, och dagen efter det, och efter det...
Sov gott mitt hjärta. Tänker på dig så ofta. KRAM KRAM!

2008-01-14 @ 20:35:53
Postat av: Sara

Det stämmer det, jobbar i kommunen. Mycket fritt och mycket ansvar, men otroligt roligt.
Måste vara kul att vara gymnasielärare, det var en rolig period i livet. Spännande att uppleva den på andra sidan "katedern".

2008-01-14 @ 21:19:01
URL: http://alohomora.blogg.se

Lämna gärna ditt avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback