Lärarutbildningen

I hallen väntade ett brev från Statistiska Centralbyrånoch för en gångs skulle kändes det givet att medverka. En enkät om lärarutbildningen skulle fyllas i. På de allra flesta frågor svarade jag att det var relativt hög nivå  på utbildningen och jag kryssade ett lite extra stort kryss där de frågade om jag idag arbetade som lärare.

Det slog mig sedan att jag kan allt om forskning,  historiken, mångfald, pedagogiska synsätt och skolutveckling, vilket i och för sig är nog så viktigt, men jag har läst allt för lite om läs- och skrivutveckling och metodik. Allt man lär sig är väl i förlust av något annat och jag känner faktiskt att jag idag har nytta av det mesta jag lärt mig, men det finns så mycket som saknas, så mycket mer jag vill kunna. Det livslånga lärandet, det är bara att fortsätta studera.

Redan nästa vecka ska jag dock på en tredagarskurs om Dyslexi och Kalkyleri, vilket säkerligen innehåller en hel del metodik, så man fortsätter ju alltid att utvecklas. Vi får se om det blir 15  poäng Specialpedagogik i vår också.

Andras kommentarer
Postat av: Anonym

Tänk om fler kunde visa sina elever samma hängivenhet och omtanke som du, vännen...


Lämna gärna ditt avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback