Improvisering

Jag har knappt förbrett dagens lektioner i retorik  och när jag väl ska göra det är kopiatorn trasig. Jag bestämmer mig för att använda overhead istället, men då är overheadpapperens slut och när jag skriver nya dokument för att skriva ut så ligger nätverket nere. Inget verkar gå min väg.

Det är tur att det mesta kring retoriken och talkonsten sitter i ryggmärgen. En kopp kaffe och en kaviarknäcke så ska nog detta gå vägen ändå, improvisation är min vardag numer. Även om jag samtidigt säger till mina elever att det inte finns några bra oförberedda talare och det finns det ju inte heller.


image634

 


Andras kommentarer
Postat av: Sara

Jag skulle nog behöva gå en kurs i retorik, tycker det är hemskt att stå inför en massa människor och tala. Fast när man väl står där är det bara att bita i det sura äpplet, man kan inte mer än göra bort sig och då har man kanske lyckats roa någon i alla fall.


Lämna gärna ditt avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback