En förebild

Farmor är en riktigt goding. 82 år gammal har hon nu bestämt sig för att detta ska bli ett roligt år. Hon ska bara göra saker som hon tycker om att gör och det finns mycket min farmor tycker om att att göra. Hon läser fler böcker än de flesta, hon går på gym två gånger i veckan och hon dricker vin med sina grannar.

Idag har turen kommit till mig och min fina Stockholmsläkt. Farmor är i stan för att bjuda oss på grekisk middag, lite för att fira att min faster, min kusin Anna och jag fyller år snart, men mest för att hon vill göra något för oss, med oss. Hon vill leva medan hon kan. Min farmor är en krutgumma, en godhjärtad människa och en förebild för alla hennes nära och kära. En person att ta kraft av när livet känns lite motigt. Vi kan om vi vill och vi kan det vi vill.

image654

Andras kommentarer

Lämna gärna ditt avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback