Mitt 2008 i bilder

2008 inleddes med en separation från det finaste man kan önska. Antagligen behövde vi det båda två. Således blev jag singel i stan och min lägenhet ekade sådär tom som bara tomma lägenheter kan eka.



Så jag jobbade. Jobbade, umgicks och fyllde tiden med meningsfullheter och meningslösheter. Fyllde tiden så som den gick att fylla. Kentkonserter, klassfester, återträffar och födelsedagsfester. Och jobb, jobb, jobb. Massor av jobb.



''




Men vintern blev tillslut vår och kvällarna fylldes med festligheter. Vännerna fyllde mina tomrum och Oslo skapade en betydelse. Ett andrum så behövligt och en syster full av kärlek. Och solen sken plötsligt på mig igen. Solen väntade inte längare med att skina. Och söta syster bodde här för en stund.







Jag fick mitt livs första semester. Och jag höll i de där dagarna som om de vore mitt barn. Varje dag var ett liv och varje liten centimeter var betydelsefull. Peace and love, Dalarna, Stockholm och Gotland. Allt var en slump, men inget lämnades till ödet. Och Fritte flyttade in och nätterna lyckades alltid bli dag innan vi hunnit somna.











När sommaren blev höst jobbade jag mest. Och pluggade. Och glömde andas sådär som man borde andas. Så jag fattade ett beslut, hoppade av mina studier, älskade mitt jobb och drack oräknerliga koppar te med fina vänner under gråa tisdagskvällar och lät helgerna bli exakt så där som man kanske vill att de ska vara, vara för ett tag. Och så var vi på Coldplay också. Coldplay bland annat, men Coldplay över allt. Och vännerna exakt över allt.








Plötsligt var det vinter igen. I Dalarna var det vinter. Så jag stod på huvudet, promenerade i snön, skrev omdömen, åt lussebullar och försökte fånga den där tiden som jag ville behålla som min.









Om en vecka är det jul igen. Ett år har sprungit ifrån mig och jag har försökt att springa efter det. Och mitt 2008 har lärt mig att man aldrig vet vad som väntar bakom nästa hörn, att det aldrig blir som man tänkt sig och att jag faktiskt inte kan styra världen exakt som jag vill. styra den. Men 2008 kommer att bevaras i mitt hjärta för alltid, bevaras som en virvelvindsliknadne karusell där det bara är att följa med för att inte slängas ur. Ett år fyllt av glädje, vänner och lärdomar.




Och i Dalarna ska vi fånga julen igen. I Stockholm ska jag fira in det nya året.

Andras kommentarer
Postat av: Mellis

Fint inlägg min fina sjukling! Tänk så mycket svänger ditt år hunnit med, så mycket du klarat av att gå igenom, som ett bevis på hur modig du är.



Så mycket roligt som konsekvenser av det jobbiga... det jobbiga som ändå för något gott med sig, utveckling till att förstå sig på livet ännu lite bättre.



Ta hand om dig där hemma, synd att jag inte kan få serva dig. Kärlek!

2008-12-16 @ 19:27:14

Lämna gärna ditt avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback