Smink och sånt

Jag har köpt nytt smink idag och helt plötsligt blir hela sminkproceduren en fin liten upplevelse igen. Allt blir så mycket finare, så mycket renare, så mycket bättre när man handlar kvalitet och när man har köpt sin lilla fina butt är det något som man bär försiktigt, något man tycker om att titta på, något som gör en lite gladare de där dagarna när inget annat gör en glad. Tills det en dag tar slut.

Som det alltid är med bra saker. De tar slut. Men hellre en fågel i handen än tio i skogen, hellre en riktigt vän än två halvdana, hellre ett bra rouge än två dåliga. Kvalitet. Och nu ska jag sminka mig och sedan väntar årets första julmiddag hos ingen mindre än far min med inga mindre än systrarna mina och kusinerna mina. Det tar inte slut. De existerar. Det är kvalitet.


makeupstore.se

Andras kommentarer

Lämna gärna ditt avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback