Orden blir det språk vi talar

Jonte och jag spenderar dagen fikandes på Wurma och våra ord gör minuterna till timmar och kaffet kallnar och tillslut, tillslut kommer den där mackan jag beställde några samtalsämnen tidigare. Och medan Hanna hänger tvätt dricker jag te och äter clemetiner och väntar på hennes ord för de är så kloka och så konstruktiva och jag behåller dem hos mig längre än hon anar.


Och så blir det kväll och på söndagskvällar sover man inte, för då finns det ingen sömn, utan då tittar på serier och fastnar i något annat. Och kanske, kanske får jag träffa den minsta av oss alla imorgon och jag håller mina tummar hårt för att hon missar det där tåget, för minuter med Joanna är dyrbara minuter.







Andras kommentarer

Lämna gärna ditt avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback