Natten går tunga fjät

Det är plusgrader ute, men det regnar inte idag. Min julstjärna hänger äntligen i fönstret. för mamma hade med sig en sladd åt mig, och på tv sjunger någonslags luciakör. Mest känns det som att det är oktober eller i alla fall november. Inte Lucia. Men vad är lucia? Vad gör man på lucia, när man är för gammal för att lussevaka och komma till aulan för att titta på det där luciatåget och den där Dixgård efter en timmes sömn, men för ung för att ha egna barn som sjunger på dagis. (Eller för ung är jag väl kanske inte, men jag har inga barn att titta på hursomhelst.)

En lussebulle på Wurma, en kopp Glögg från Systemet och en konsert med Timbuk. Det enda jag saknar är snö.






Andras kommentarer

Lämna gärna ditt avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback