Förverkliga och traska uppåt

Inte förrän vid frukosten idag slog det mig att man kanske ska ha förväntningar på det nya året. Tankar kring vad man vill göra, vad man vill åstadkomma och vad man vill att det ska innehålla. Förväntningar på det nya, fina, stora som kommer att vänta en. Jag har inga.

Eller, det är klart jag har. Jag vill ha ett år med massa upptåg och söta vänner omkring mig. Ett år som resulterar i många minnen, många äventyr och fina dagar som avlöser varandra. Jag vill utvecklas i mitt yrke, gå några kurser, göra något för det jag tror på och förverkliga de där tankarna och visionerna som bara ligger och gryr i mitt inre.

Jag vill göra det jag gör. Göra det jag gör fast lite bättre, bli lite bättre, fundera lite mer. 2008 tog mig med storm och 2009 kanske är året då jag landar. Landar och göra det jag gör bäst. Det är det vi ska göra. Och i år är året jag ska förverkliga. Förverkliga och le mer än någonsin. Förutom det har jag inga förväntningar.




Marit Bergman - This is the year

Andras kommentarer
Postat av: Sandra

Gott Nytt År min vän!


Lämna gärna ditt avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback