Kultur och kommunikation

Jag ska läsa Svenska som andraspråk i höst. Halvtid, distans. Och nej, jag ska inte läsa det för att själv lära mig svenska, som Fritte tror, utan jag ska läsa det för att bli behörig lärare i ämnet. Jag har tur, eller så har jag otur. Den första kursen heter Kultur, kommunikation och migration vilket jag redan har  massa högskolepoäng i, kunskaper i och undervisar i, vilket gör att det kanske inte blir allt för jobbigt att skumma böckerna och skriva pm.

Men i längden har jag otur. Det är grammatiken jag behöver, språkförståelsen, inte kulturförståelsen. Jag gillar inte det här med ord som ser bra ut på ett papper, jag vill kunna saker också.  Kicken jag får när jag lär mig saker är oersättlig.


Andras kommentarer

Lämna gärna ditt avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback