Vem sa att ensam var stark?

Efter en förvirrad, men trevlig eftermiddag, på stan med Johanna åkte jag hem. Och just då, just där, insåg jag hur länge sedan det var jag var hemma en fredagskväll. Jag var absolut inte singel då och jag bodde ännu inte i Hägersten. Så länge sedan var det. Alldeles för länge sedan.

Så jag borde njuta. Jag har ätit naturgodis, avfärgat mitt hår och slökollat på Så ska det låta. Men att njuta är svårt och jag njuter inte. Jag saknar Erika och jag saknar någon. Ensam är inte stark, även om ensam kan vara bra och jag är inte typen som är ensam, inte länge, inte en fredagskväll och jag hoppas kvällen går fort, fort eller att någon ringer mig snart. Annars kanske jag måste ringa någon.


image844
Ett fint träd i Kungsträdgården, som förövrigt var överfull av folk idag. Hela Stockholm verkar vara överfullt idag.

Andras kommentarer
Postat av: SaraMira

Brukar kika in i din blogg ibland och måste bara lämna ett litet avtryck. Du skriver så vackert, så klokt och så tänkvärt. Ha en mysig helg!


Lämna gärna ditt avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback