Time of our lifes

Det var soliga dagar, regniga dagar och oavsett väder var det dagar spenderade i parker, med folköl, brännboll och stora, lite melankoliska leenden. Det var vännerböcker, det var evighetslöften, det var framtidsförvirring och dåtidsnostalgi. Killarna övade, vi sjöng med och tillslut stod de där på scenen inför oss alla. TIllslut stod vid där, beredda att springa ut, med mössor på huvudet och betyg i handen.

Sju år senare är jag gymnasielärare och det våra treors tur att springa ut, lämna skolan och göra vad de ska göra. Det är deras tid att hitta sin väg och bli vuxna. Och även om sju år gått fort, känns det som sjuttio år sedan det var jag som stod där, sen det var jag som skulle ut. Men det var en bra dag och jag minns den som igår.



Green Day - Good Riddance (Time Of Your Life)

Andras kommentarer

Lämna gärna ditt avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback