Känner hon till mitt öde?

Äntligen har den synska kvinnan på jobbet sett mig i sina drömmar, efter att bara sett Annas om och om igen.  Att någon skulle kunna se in i vår framtid ger dock en annan syn på vår värld och vårt liv, än den förnuftiga syn jag har idag. Det känns så logiskt och korrekt att vi bildar vår egen verklighet och att det är tillfälligheterna, valen och vägarna som leder oss mot vårt öde. Att någon redan skulle veta vad jag har framför mig sätter allt till sin spets.

Kanske är det meningen att man ska få tänka till ibland, men tankarna blir otäckt djupa när man fördjupar sig i varför vi finns till, hur vi finns till och hur världen verkligen fungerar. Vi får se vad framtiden utvisar, om hon har rätt eller inte. Ibland har hon haft otäckt rätt, ibland möter människor inte alls de öden hon förutspår. Jag vet inte vad jag hoppas på.



Andras kommentarer
Postat av: Anakin

Jag tar det hon säger med en nypa salt men visst vore det kul om hon hade rätt men tro mig, jag kommer inte ha köpt hus innan årsslutet och inga barn nästa oktober, you better believe me. Jag bevisar hennes bluff haha. Fast lite spookey är det för hon har inte helt fel...
Och har hon rätt så borde det betyda att vi kan luta oss tillbaka och göra inget för då är livet redan förutbestämt, eller?


Lämna gärna ditt avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback