Backflash

Appropå att det är sista ansökningsdag till höstens högskolestudier fick jag hem mitt gamla gymnasiebetyg idag. Det gamla var borta, borta, långt borta. När jag tittar på betyget inser jag ändå att jag kan behålla min ståndpunkt om att minska möjligheterna till att studera på Komvux. Det är inte meningen att man ska ha MVG i allt för att överhuvudtaget komma in på högskolan. Det är inte meningen att man ska behöva vara på topp hela tiden för att kunna studera vidare. Betygsinlationen bör inte bli högre.

Mina betyg räckte inte dit jag ville och jag, i min tur, ville inte plugga upp mina betyg. Nu blev det något av mig ändå och det var väl tur, men det blev inte vad jag tänkt. Utifrån min egen erfarenhet kan jag dock tjata på eleverna om att kämpa. Att inte vara lat. Jag önskar att inte jag varit det. Det är inget fel på mina betyg, men det kunde varit bättre om jag kämpat lite.

Men jag är nöjd och jag är glad för det jag blev.

Andras kommentarer

Lämna gärna ditt avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback