Tillslut blev det bra.

Två tjugoåriga killar lekte hockeymatch på pendeln och på gymmet var det så fullt av biffar att jag tappade vattenflaskan och gick in i en. När jag väl bestämde mig för att promenera hem, regnade det och jag fick vänta på en försenad buss och bli iskall. Tystnad, jag vill ha tystnad efter en lång dag med hög ljudnivå.

Nu är jag hemma, varm och det är nästan för tyst. Jag har pratat med faster och  planerat lördagen på landet med köttgryta, mustigt rödvin, gitarrspel och filtar och snicksnackat med mellansyster. Trevliga ting. Idol förgyller vardagskvällarna och snälla mail och kommentarer gör mig varm. Imorgon är det fredag och allt är som det ska vara. Trevlig helg allihopa!

Andras kommentarer
Postat av: bounce

låter ju som allt ordnande sig till slut, trevlig helg


Lämna gärna ditt avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback