Livets dilemman.

Läget är lugnt och jag är lugn. Pappa får åka hem imorgon, men kanske kommer inget bli som förr. Inte för pappa och kanske inte för oss. För allt förändrar en och ibland kan förändring vara bra. Att inse värdet av vad som är viktigt i livet, att förstå vad som verkligen betyder något och ta vara på det.

Det låter enkelt men är svårt. Och det stora behöver inte utesluta det lilla. Att vara djup behöver inte utesluta att vara ytlig och att prioritera kärlek behöver inte betyda att man prioriterar bort annat. Allt rymms, om så mer eller eller mindre.

Utan att stressa dock, pappa. Utan att stressa. Och genom att äta rätt mat. Korven på friluftsdagen gick inte att äta idag, jag såg hur det animaliska fettet stoppade upp mitt blod. Om några veckor kanske jag är normal igen, men nu flyr jag mättade fetter som pesten eller sniglar och mår illa av glassätande människor.

image435


Andras kommentarer

Lämna gärna ditt avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback