Jag kommer att sakna dem.

Eleverna har studiedag imorgon, vi har med andra ord planeringsdag, vilket verkligen behövs. Det är synd bara att det är på en måndag. En hel dag med mentorsklassen försvinner och jag kommer att sakna att ha dem där, de små liven. Men behövligt, som sagt. 
 
På onsdag har hela skolan friluftsdag. Jag tror att jag är den som längtar mest. Sedan den dagen för sju år sedan då jag slutade spela fotboll har jag älskat kollektiva idrottsdagar. Jag har överhuvudtaget uppskattat alla tillfällen till att sporta. Men de är få, de tillfällerna. Gymmet och aerobicen ersätter inte riktigt lagsportens plats. Inte på långa vägar. Man kommunicerar inte med någon, samarbetar inte, utan pressar bara sig själv under tystnad. Så friluftsdagen är välkommen. Mer av mig än av eleverna.

Andras kommentarer

Lämna gärna ditt avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback