Mitt i fredagsstressen.

Klockan 09 kommer plötsligt ett sms: Jag är på väg till din huvudstad, vore skoj om du hade tid att ses i helgen. LIllasyster, hon är galen. Alltid i sista sekund, alltid impulsbeslut, alltid saker att lära av henne.

Efter ett antal alldeles för jobbiga fredagsjobbsamtal lyckades jag få ordning på mitt arbetsliv och efter att pratat med mamma minst tre gånger i 30 minuter började mitt känsloliv ordna sig igen. Inte minst tack vare kollegor, som lyssnar och orkar förstå, klockan fem en fredagseftermiddag mitt i familjemiddagen. Vad vore man utan dem? Kollega X är dessutom en gudomlig sak som alltid orkar svara, alltid orkar lyssna och dessutom alltid har ett svar. Tänk om alla var så. 
 
Lyckan att kunna dricka en, två, tre öl tillsammans med lillan efter en sådan dag  är oersättlig, det är då man inser vad man har, vad man bär omkring sig. Lycka, ren och skär lycka över att slippa bära allt själv. Tillsammans är man lite mindre ensam. Japp, så är det faktiskt.

Andras kommentarer

Lämna gärna ditt avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback