Feminin?

En elev påpekade att hon aldrig sett mig i annat än jeans och blev förskräckt när jag berättade att jag visst har klänning på mig ibland, även om jag föredrar att inte undervisa gymnasieelever i små kjolar som slutar precis under rumpan. Då blir det jeans under tunikan i så fall. Igår hade jag klänning på mig, då var eleven sjuk.

Jag vet inte om jeans gör en manlig och klänning gör en kvinnlig, det känns rätt föråldrat att tänka så, men de dagar man har klänning på sig känner man sig långt mer feminin än de dagar man har jeans och t-shirt. Riktigt kvinnlig känner jag mig dock sällan, förutom vid de tillfällen när jag spelar på min kvinnlighet för att få lite hjälp. Och sånt borde man väl kanske inte göra, och definitivt borde man kanske inte skriva att man gör det här. Men det gör jag.  En bild på mig i klänning kan ses nedan. Ikväll är det fest. I jeans.


image447

Kanske borde jag dock tänka på hur jag står när ja ghar klänning på mig...

Andras kommentarer

Lämna gärna ditt avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback