En livslång utveckling.

Lärarutbildningen skulle kunna vara tio år istället för fem, allt man behöver kunna och veta skulle ändå inte få plats. Jag ställs inför nya situationer och nya frågor varje dag och löser dem så gott jag kan, utifrån mitt egna sunda förnuft, mina egna erfarenheter och mina egna tankar tillsammans med hjälp från kloka kollegor och andra utomstående krafter som min kloka mamma, tillika socionom.

Jag gör så gott jag kan, ibland blir det fel, ibland blir det rätt. Jag ber om ursäkt, försonas och försöker förstå. Jag talar innan jag tänker och borde göra tvärtom, försöker göra tvärtom. Jag lär mig varje dag och funderar på hur det är meningen att tiden ska räcka till och jag funderar på  varför regeringen inte vill ge oss högre lön. Eller, jag funderar inte på det, jag vet varför de inte vill ge oss högre lön, men jag förundras över det. Jag går en livslång verksamhetsförlagd utbildning till mötes och den dag jag inte längre lär, inte längre utvecklas och inte längre gläds ska jag göra något annat.

Kanske ska jag skriva en bok då...

Andras kommentarer

Lämna gärna ditt avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback