Bryt mot normerna!

Idag vann tv-soffan över utekvällen. Jag är nöjd med mitt val. En omtumlande dag där mina nycklar försvann, mitt huvud värkte och tio saker hände samtidigt,  men som avslutades med ett trevligt elevsamtal där både jag och hon lärde oss nya saker.

Gammal som ung, alla har vi saker att lära av varandra. Ibland andra saker än de vanliga sakerna vi ständigt debatterar med våra så kallade liksinnade. Om vi bara tar steget ut från våra stereotypa jag och bryter lite mot de normer som omger oss blir livet lite mer innehållsrikt och lite enklare att leva. Genom att breddera våra kunskaper och bemöta våra fördomar om andra lär vi oss lite mer  om oss själva och varandra och blir lite klokare och mer öppensinnade.

Kärlek ger kärlek, sa jag någon gång. Jag säger det igen.


Andras kommentarer
Postat av: erika

Finns det någon klokare än du? Är så stolt över att du är min syster. Hoppas spänningen i huvudet släpper snart. Puss på dig

2007-10-03 @ 20:26:11

Lämna gärna ditt avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback