Lyxigt jobb?

Jag har inte suttit vid skrivbordet en enda minut idag, utan sprungit runt mellan lektioner och möten. Frustration och glädje har avlöst varandra och stressen har legat där och grott i bakgrunden. I slutänden har jag haft en bra  dag, en dag jag kanske borde reflektera över i några minuter och dra lite slutsatser kring. Det bra och det mindre bra, hur kan jag göra saker bättre och vad som redan är bra som det är.

Men reflekterar gör jag alltid, varje sekund. Ibland medvetet, ibland omedvetet. Ibland funderar jag ihjäl mig ibland tjattrar jag.  Andreas, mamma eller kollegorna får lyssna. Den som finns närmast till hand får lyssna. Nu ska jag traska en sväng och fundera istället för ventilera.
 
Förresten utbrast jag senast igår "tänk vilket lyxigt jobb jag har" när jag pratade med en elev. Inte illa att få känna så för sitt jobb ibland. Jag antar att det är få förunnat.

Andras kommentarer
Postat av: majda

Ha en bra dag,. Läs min blogg.

Postat av: fiorella

om man ändå kunde säga så :)

2007-11-14 @ 18:09:11
URL: http://yesfiorella.blogg.se
Postat av: Anakin

Visst har vi det bra trots allt :)

2007-11-14 @ 18:37:54
URL: http://www.metrobloggen.se/shesastar

Lämna gärna ditt avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback