Jobb ger ledighet

Även om veckan har gått riktigt fort så har den också varit riktigt lång. Mest med tanke på att jag gör saker jag kanske inte ska göra, men också med tanke på arbetskvällar och mässor. Och veckan är inte slut än. Imorgon väntar Öppet huspå skolan och även då ska vi jobba. Belöningen: tio dagars extra ledighet, vilket inte är fy skam. Jag ska vara ledig över jul för första gången på tio år och förstår nog själv inte att det är sant än.

Just nu lever jag för att arbeta och arbetar inte för att leva, vilket känns helt okej. Om några dagar, veckor eller månader kanske det är tvärtom. Ikväll ska jag i alla fall fokusera på det övriga livet och ha det bra med Andreas. Det förtjänar han. Jag är en bättre lärare än vad jag är flickvän just nu.

Andras kommentarer
Postat av: Anakin

Yes, nu ska vi jobba ;)


Lämna gärna ditt avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback