Fröken fräken

Ah, så är eleverna tillbaka och jag är hel. Det är härligt att ha ungdomar i sin närhet, att minnas tillbaka, försöka förstå och att peppa. Att lära ut och försöka inspirera till en framtid. Men det är sjukt svårt också, varje lektion finns nya snabba beslut som ska fattas, varje lektion nya etiska dilemman och varje dag avvägningar var tiden ska läggas.

Jag utgår från mitt hjärta, gör vad jag kan och hoppas att det i slutändan blir någolunda bra. Att var och en får lite av vad de vill ha från mig och att jag kan bidra till en bättre framtid för åtminstone en eller två. Det var därför jag blev lärare. Det och för att jag vill visa vad fantastiskt vårt svenska språk är, för det är det.

Andras kommentarer

Lämna gärna ditt avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback