En bra vardag är ett bra liv

Det var ovant att jobba med "försäljning igen", men säljsamtal är alltid roliga, även om de lugna minuterna blir långa. Jag saknar dock inte jobbet som butiksbiträde, inte alls faktiskt. Jag hann tröttna innan jag slutade och egentligen ska man sluta innan man tröttnar. Det är lite av mitt mål i livet, att sluta innan man tröttnar och att sluta när man ligger på topp.

När jag tröttnar på min skola ska jag byta skola, när jag tröttnar på att vara lärare ska jag sluta undervisa och när jag tröttnar på min vardag ska jag försöka förändra den. Det är jobbet och vardagen som är den största delen av livet och är den delen tråkig tror jag inte att långa semestrar räcker för att göra livet roligt. En bra vardag är för mig ett bra liv.

Andras kommentarer

Lämna gärna ditt avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback