Magkänslan.

Idag ska jag till Stockholm för att gå på två så kallade rekryteringsmöten på två olika frigymnasium. Vi får se vad min magkänsla säger mig efter dessa två dagar, både om att flytta och om skolorna. Min magkänsla är ofta velig, men den är ändå det starkaste kortet, min hjärnas beslutångest är värre än värst och inget att lita på för fem öre. Jag hinner ändå alltid ångra mig.

Förutom mötena ser jag fram emot att hinna med att titta på fotboll med papsen, äta lunch med min älskade Hanna, fika med och hos saknade Johanna och dessutom att shoppa. Jag måste ha en vårjacka och dessutom skulle det inte sitta fel med en ny kjol och några nya toppar. Mycket mer än detta på 30 timmar hinner jag nog inte med, även om jag skulle vilja hinna träffa fler och mer när jag ändå befinner mig i meteropolen. Men tja, det blir fler gånger. Kanske blir det till och med dygnet runt så småning om, vi får se vad magkänslan säger mig och vad deras magkänsla säger om mig. Den som lever får se.

Andras kommentarer

Lämna gärna ditt avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback