Man blir aldrig för gammal. (Festivalinlägg 1)

Det är kickoff för Peace and Love idag. Kristoffer Åström, Florence Valentine och Basutbudet spelar bland annat. Desstuom ska Jonas Hassen Kehmir föreläsa om författarskap. Nice. Men trots att det är festival i vår lilla stad och människor åker land och rike runt är det många av mina vänner som inte ska gå. Vissa tycker att det är för dyrt, andra prioriterar annat. Kanske är det så att vi börjat bli gamla. Men jag vägrar tro att det är så enkelt.

Kanske är jag för gammal för att ha superduperskoj på ängen på Hultsfred med alla sextonåringar, men jag är inte för gammal för att gå ner på stan, lyssna på musik, dricka öl och umgås med vänner. Tvärtom. Det blir man aldrig för gammal för. Till och med mamma ska gå, hon älskar musik, varför ska hon då stanna hemma?

Hursomhelst. Jag är laddad. Jag har tittat igenom helgens outfitar med viss tveksamhet och jag lyssnar in mig på Shout out louds och märker att mer än en låt faktiskt var bra. Det här blir en bra musikhelg. Nu är det bara att hoppas på att graderna stiger något. Annars får vi värma varandra!

Andras kommentarer
Postat av: Sandra

Du har så rätt, musik blir man aldrig för gammal för.

Postat av: emma

klart man inte blir för gammal. ha så kul nu!!! puss

2007-06-27 @ 20:59:19
URL: http://sweetdream.blogg.se

Lämna gärna ditt avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback