Festivalstaden Borlänge.

Så fylls gatorna med folk, vägarna kantas av glada människor med lustiga utstyrslar och det är liv och rörelse var man än går. Sveagatan befolkas inte längre av tre trogna alkoholister utanför Systembolaget utan av en stor barrikad av människor som sjunger, dansar och ler av lycka. Borganäsvägen är inte längre en öde plats som endast lever upp vid lunchtid då alla banktjänstemän och kontorsråttor behöver mat, utan en metropol för alla som vill vara med på ett hörn, men inte har biljetter in till området.

Det känns inte som att det är i brukstaden Borlänge jag befinner mig, utan någon helt annanstans. För en stund trodde jag det var på bargatorna på Kos, en sekund senare kändes det som jag befann mig vid Saharaingången på Hultsfred, en kanske lite mer verklighetsnära känsla. För det är så det är. Borlänge har blivit nya Hultsfred och P&L-festivalen är nya Hultsfredsfestivalen. Det är precis så vi vill ha det. Eventuella mindre bieffekter får människorna runt omkring stå ut med. Det är faktiskt några som lyckats med något stort här. Något riktigt stort.

Idag är det fredag och jag är upptagen av konserter från 18-02. Innan dess ska jag grilla hos Anna, vädret till trots.

image339
Bild:
Rockfoto

Andras kommentarer

Lämna gärna ditt avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback