Tanken som räknas

Dagen har knappt börjat men ändå har jag blivit överöst med fina presenter. Och inte bara det att presenterna varit fina, de har varit perfekta, just för mig. Jag inser nu hur bra mina nära känner mig, de känner mig nästan bättre än vad jag själv gör. Systrar som köper perfekta skor och skärp, en 80-årig farmor som skickar mig boken Tjuvlyssnat,  och en pappa som köper mig både ett presentkort på makeupstore och en biljett till sommarens festival. De perfekta presenterna som inte ens var önskade.

Min älskade pojkvän uppvaktade mig tidigt i morse med finfina presenter som bara leder tankarna till Norge, där en äventylig syster ligger med hjärnskakning efter gårdagens åkning på boxar. 80-talets Jofahjälm ska dock få bytas ut mot en nyare årgång. Ännu en perfekt present till en dumsnål flickvän som nästan rörde mig till tårar...

Snart kommer underbara J för att äta tårta, tur att det är någon som tar tag i min födelsedag och sedan väntas släkten.. En underbart, ledig födelsedag där jag märker vad som är värt något i livet och trots att det är symboliskt materielt så är det faktiskt tanken bakom som räknas.

Tack.


27726-80

Andras kommentarer
Postat av: erika

åh du är då för söt syster! du är värd allt det finaste. Kramar på dig!

Postat av: Johanna (A´s syster yster)

GRATTIS! Ryktet gick ända till skåne om din födelsedag, och jag förstår din känsla gällande åldern. Själv tycker jag det tråkigaste av allt är att jag bara har ett halvår kvar som ungbom på SJ, SAS och swebus.
Ha det bra! Kram Johanna

2007-01-31 @ 11:10:05
Postat av: Johanna (A´s syster yster)

GRATTIS! Ryktet gick ända till skåne om din födelsedag, och jag förstår din känsla gällande åldern. Själv tycker jag det tråkigaste av allt är att jag bara har ett halvår kvar som ungdom på SJ, SAS och swebus.
Ha det bra! Kram Johanna

2007-01-31 @ 11:10:39
Postat av: Johanna (A´s syster yster)

ojoj...det blev två gånger. Men bättre än Johans mormor som publicerade 7 likadana kommentarer på hans systers blogg. Säger som tanterna på jobbet när man hjälper dom öppna en bifogad fil: ja, tur vi har er unga som är uppväxta under data-åldern. (=ny tidsålder) Kram

2007-01-31 @ 11:15:42
Postat av: jojo

önskar så jag hade varit med er. men det var jag. på mitt vis :) rörd av andys omtanke. men så är du ju det bästaste vi har!

2007-02-01 @ 12:47:08

Lämna gärna ditt avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback