I form?

Jag älskar prenumerationer och jag älskar erbjudanden. De allra flesta tidningarna försöker faktiskt inte lura en, utan bara fånga ens intresse att fortsätta prenumerera, eller så hoppas de på att man är lat nog för att inte orka säga upp tidningen efter de utlovade numren. En tidning som däremot försökte lura en och faktiskt gjorde det också var träningstidningen I form. 2 nummer och en pulsklocka, endast 49:-.  Då jag ville ha en pulsklocka var det ett toppenerbjudande.

Trodde jag. Efter tre nummer hade de inte skickat fakturan än och när den väl kom och jag ringde för att säga upp tidningen hade de hunnit skicka ett fjärde nummer som jag var tvungen att betala för. Slutsumman blev nästan 200 kronor och tidningen är inte ens bra, den består bara av bantningstips i alla dess former. Inte inspirerande träningstips.

Nu har i alla fall pulsklockan kommit. Fin och bra var den. Så medan jag städar idag traskar jag omkring och räknar steg med stegmätaren och kollar pulsen med pulsmätaren. Hittils har jag idag gått 841 steg och min städningspuls ligger kring 70. Lite roligt det här i alla fall. Men erbjudandet, se upp för det. De lurar dig!

Andras kommentarer
Postat av: Linda

jag blev lurad av en annan tidning precis innan jul. Allt om fritidshus och trädgård tror jag det var.... Men de sände mig tidning fast jag hade tackat nej per telefon.... snacka om luring! När jag sedan ringde för att kolla upp det hela o angav mitt "pren-nr" Så sade de bara "jaha, då tar vi bort dig, du kan behålla grejorna och du behöver inte betala..........." Vad trodde de? att jag skulle betala o se glad ut och hoppas på att jag köpte fler tidningar?! NEJ TACK!
Kram o ha en fin helg! Vi ses på måndag!
L


Lämna gärna ditt avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback