Underbar klippning

Jag ska klippa mig idag, vilket är underbart på mer än ett sätt. Det allra bästa med att klippninge är  inte att jag blir lite finare i håret, utan att jag får träffa min vän E. Vi har båda alldeles för lite tid och träffas alldeles för sällan. Dessutom är hon den bästa frisör jag någonsin skådat.

Bokrean kändes lite tunn tyckte jag. Inget nytt, annorlunda och spännande, utan mest en massa deckare. Inte för att jag har något emot deckare, men idag håller inte alla god kvalité. Häggs Litteraturens historia köpte jag dock. Dessutom en bok som verkar tänkvärd på alla sätt samt böckerna som alla vill ha. Den ena av dem har jag redan läst, men den får A läsa. Fortsättningen har jag längtat efter att läsa. Dessa är deckare värda namnet. Boken jag vill ha fanns dock inte och får beställas från favvositen. Det är tur att jag gillar böcker för som svensklärare är det ens förbannade plikt att ha koll.

Nu ska jag ta mig an lite kurslitteratur samtidigt som jag tvättar täcken och laddar för spinning. En skön halvledig dag som innehåller lite av varje med ovanstående klippning som pricken över i:et.



Andras kommentarer
Postat av: erika

oj vad böcker! världens bästa lärare, det kommer bli du det. Massa kärlek. PUSS

2007-02-28 @ 14:36:46
Postat av: Helena

Tack för boktipsen! Härligt att vara tvungen att läsa böcker tycker jag... =)

kram


Lämna gärna ditt avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback