De duktiga flickorna.

Jag har sagt det förrut och jag säger det igen: Sverige vimlar av "duktiga flickor" som gör allt för att få högsta betyg, vara den bästa vännen, vara snyggast, finast och den allra bästa fotbollsspelaren eller sångerskan. De gör allt för att nå upp till sin omvärldens och de egna förväntningar, så mycket att de tillslut kraschar sönder i den ena eller andra självdestruktiva handlingen. Fan. Jag vill bara ta dem i min famn, gunga dem fram och tillbaka och säga att det ordnar sig, man behöver inte alltid ha högsta betyg och vara snällast och gladast. Det ordnar sig ändå mina söta lilla vänner. För det gör det verkligen.


Sen finns det de som tror att allt ordnar sig även om de har IG i allt, men det är en annan historia.


Andras kommentarer
Postat av: Elin

Du ahr rätta hjärtat och själen för att bli lärare!
jag känner precis som du. vi behövs för framtidens ungar, att stötta,shjälpa, peppa och trösta dem. Snacka om att vårt yrke kommer att göra skillnad i männsikors liv. Det är lite läskigt när man tänker på hur påverkad man blir av sina lärare. visst kommer man göra misstag, men så länge man har hjärtat och medkänslan på rätt ställe så ordnar det sig, KRAM till dig för du är fin!
Elin

2007-08-30 @ 10:27:30

Lämna gärna ditt avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback